Select language

fredag den 20. juni 2014

Åbent hus arrangement.2014

Ved et åbnet hus arrangement i dag på min arbejdsplads kunne mine kolleger og jeg fra EFUA gå rundt og se på alle de flotte arrangementer, som alle de andre afdelinger havde fået stablet på benene.

Helt fantastisk, synes jeg nok og ikke mindst meget spændende. Min afdeling holdt sig nu heller ikke tilbage og mens vi andre rendte rundt i huset, blev min chef tilbage og fortalte om alle de ting, som foregik i EFUA.

For at glæde vores besøgene havde vi fået et band til at spille lidt god musik, alt imens gæsterne fik lidt godt til ganen. Her serverede vi en drik - en sydamerikansk iste ved navn Maté, som min kollega sørgede for at komme med og jeg lavede - ja selvfølgelig kage :-).


Det blev til meget stor lagkage og næsten 50 chokolade cupcakes.
 
Ja, billedet kan spises, da det er et sukkerprint.
Flere har spurgt mig om opskriften på jordbær-hyldeblomst lagkagen, så her kommer den.

Opskriften er til en alm. lagkage størrelse:
(ca. 10 personer)

3 mandellagkage bunde eller almindelige lagkagebunde
Flødecreme (se opskrift på bloggen eller vælg din egen favorit)
500 g. jordbær eller flere (brugte selv 6 store bakker til bradepande størrelse)
2 spsk. sukker
1 dl koncentreret god hyldeblomstsaft
1 tsk. friskpresset citronsaft
2 tsk. reven citronskal
Knuste makroner

Jordbærrene nippes og skylles. Herefter skæres de i tynde skiver og marineres i en blanding af sukker, hyldeblomstsaft, citronskal og -saft. De skal marinere i 2-3 timer eller gerne længere.

Si marinaden fra jordbærrene. Gem marinaden.

Læg lagkagen sammen. Begynd med en bund og pensl bunden godt med marinaden. Knus makronerne og læg dem på bunden. Læg derefter halvdelen af jordbærrene og til slut halvdelen af flødecremen. Læg en bund, pensl den godt, derefter jordbær og cremen og til slut den sidste bund.

Pynt evt. med marcipanlåg og flødeskum rundt om siderne.

Hvis der er mere marinade tilovers, da bland den med lidt koldt vand og du har noget dejligt saftevand med en fantastisk farve.

Cupcakene bestod af en rigtig god svampet chokoladekage og pyntet med marcipan eller frosting.


Gule roser i frosting
Marcipan pynt
Små ugler i marcipan






















TAK FOR EN RIGTIG GOD DAG!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar