Select language

mandag den 20. august 2018

Oreo cheesecake cupcakes


Jeg ELSKER oreos og især når de kommer i kager eller i en milkshake. Yummi!! Siger jeg bare. OG så er der lige det med cheesecakes. DEM elsker jeg også. De bagte altså. Så disse her små lækre cupcakes er simpelthen bare guf for én som mig..... og heldigvis også andre.

De er meget nemme at lave og passer godt til en lille eftermiddags snack.

Der er efterhånden kommet mange forskellige slags oreos og man kan vælge lige den slags oreo man gerne vil bruge som bund. Jeg har til disse valgt dem med smag af penutbutter, som jeg har købt ved Normal til en 10'er stykket. Jeg har tilføjet den almindelige klassiske oreo som de krummer, der skal i selve ostemassen og bruges som pynt.





Ingredienser:

Bund:
150g. oreokrummer.
60g. smeltet smør


Ostemasse:
2 pk. (350g.) stuetempereret flødeost (ikke light)
80g. sukker
1 tsk. vanilje essens
2 æg, tilføjet et ad gangen
1/2 tsk. majstivelse
Krummer af 3 oreos plus 4-5 hele oreos brækket i større stykker (bare ikke krummer).
Krummer af én oreo som slut pynt, når kagerne er bagt.

Fremgangsmåde:

Forvarm ovnen til 175º C.

Læg 12 cupcakes papirforme i en almindelig muffin bageform.

Bund:
I en skål bland oreokrummer og smeltet smør indtil det ligner groft sand.
Læg 1-2 spsk. oreokrummer i hver muffinkop.
Vidste jeg på et tidspunkt kunne
få brug for arveglassene :-)
Brug en kop/et glas (eller lignende) til at trykke oreokrummerne fast ned i formen.
Bag bundene i ca. 5 minutter. Fjern formen fra ovnen og afkøl, mens ostemassen forberedes.

Ostemasse:
I en skål, rør flødeosten glat og blød med en håndmixer, 1-2 minutter.
Tilsæt sukker og vanilje og rør igen.
Tilføj æggene et ad gangen.
Dernæst med en spatel rør forsigtig oreokrummerne i.
Fordel ostemassen ligeligt ovenpå hver af de 12 oreobunde og læg tilsidst de større stykker af oreos på toppen.


Kagerne bages i 15-17 minutter eller indtil midten af ​​ostemassen er fast.
Afkøl til stuetemperatur og pynt med oreokrummer. Læg dem dernæst i køleskab i mindst 2 timer, sådan at de bliver HELT kolde, før de serveres. Hvis de afkøles over natten, da læg dem forsigtig i en frysepose, før du sætter dem i køleskab.
Velbekomme!
Oreo cupcakes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar