Select language

søndag den 9. september 2012

Best brownies

Disse brownies har jeg altid bagt igen og igen, lige siden jeg var 18 år og kommet hjem fra USA. De er super nemme at bage og gør lykke, hvor som helst.
Opskriften kommer fra denne bog, som jeg modtog i afskedsgave fra min "host family", dengang jeg var udvekslingsstudent i Oklahoma.

Best brownies:
  • 115 g. smeltet smør
  • 250 g. sukker
  • 1 tsk. vaniljeessens
  • 2 æg
  • 80 g. mel
  • 45 g. god kakao
  • 1/4 tsk. bagepulver
  • 1/4 tsk. salt
  • Evt. 60-100 g. valnødder, hasselnødder eller pekannødder

Fremgangsmåde:

I en stor skål røres fingervarm smeltet smør sammen med sukker og vaniljeessens. Tilføj de 2 æg, som er pisket let sammen, lidt ad gangen, mens du rører. Når alt æg er rørt sammen med sukker/smør-blandingen, gives der nu godt gas under piskningen.



Sigt mel, kakaopulver, bagepulver og salt ned i en skål for at undgå klumper og hæld det dernæst ned i æggesnaps-massen lidt ad gangen, alt i mens der røres forsigtig. Evt. nødder blandes i dejen.



Hæld dejen i en smurt form og bag browniserne i en forvarmet ovn ved 175 grader C i ca. 20-23 minutter eller indtil siderne begynder at trække sig fra kanterne af formen.


Denne form har målene 20x20 cm. Må dog gerne være lidt større, da brownies gerne skal være flade.

Skær ud i firkanter efter afkøling.

Hvis der lige skal sættes prikken over i'et, så må det være at "froste" dem med en lækker og cremet chokoladeglasur, som du finder ved at klikke på linket herneden for:

Creamy brownie frosting


De kan også bruges som en værtindegave.


1 kommentar:

  1. Hej!

    Jeg arbejder for Findeopskrifter.dk, hvor brugerne kan søge gennem tusindvis af recepter fra Dansk mad websteder og mad blogs.

    Jeg har bemærket, at du har et stort antal af lækre recepter i din blog, og jeg vil gerne foreslå dig at tage et kig på vores Topp Mad Blog afsnitt her: http://www.findeopskrifter.dk/madblogstoppen

    Hvis du ønsker at tilføje din mad blog til listen og få recept indekseret, er alt hvad du skal gøre, er at følge vejledningen her: http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Vores koncept er allerede live i de øvrige Skandinaviske lande samt i Syd- og Centraleuropa, og vi leverer tusindvis af besøgende til mad bloggere dagligt. Nogle af de bedste mad bloggerne får 10.000 + besøgende fra os på en ugentlig basis.

    Forhåbentlig vil din egen mad blog også være op til toppen!


    Varm hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.findeopskrifter.dk/

    SvarSlet