Select language

mandag den 17. december 2012

Årets julekage 2012

Som sagt har jeg ikke ligget på den lade side i det sidste stykke tid. Så udover at have haft travlt med at lave konfektguf (og med juleræset i al almindelighed), så har jeg også haft travlt med at lave pynt i fondant til årets julekage, som er min glædelig jul-hilsen til mine kollegaer.

Det blev til en hel del timer med dyb koncentration og bøjet ryg henover bordet, da pynten skulle laves, men så synes jeg da nu også, at resultatet blev ganske tilfredsstillende. Det var faktisk lige før mine kollegaer slet ikke fik lov til at få et stykke, da jeg ikke ville skære i den :-)

Kagen består af dadelkage, hvor dadlerne har ligget i blød i rom i 3-4 timer. Fyldet er appelsinmousse og lys chokolade creme.

Er blevet rigtig glad for min bagering, som gør det lidt lettere at samle kagen.
 
Og her har vi så kagen, som emmer af jul...
julekage christmas cake

Alt pynten er lavet i fondant, som er spiseligt. Dog ikke duftsporerne i juleroserne, som er lavet af sytråd.
 
På siderne har jeg i rammer - lavet af fondant - påsat fire søde vintage julebilleder printet ud på sukkerpapir. 
 
 
  
 Glædelig jul og godt nytår ønskes I alle fra Kagetrolden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar