Select language

mandag den 19. december 2016

Julen 2016

Det blev så årets julekage, som jeg synes faldt helt heldig ud. Som sædvanlig havde jeg ikke meget tid i den travle juletid, men noget af pynten havde jeg heldigvis nået at få lavet i forvejen.

Christmas cake
 
Kagen består af fløjskage, som i julens ånd blev farvet rød og grøn, med fyld af chokoladecreme og makroner og revet marcipan. Pyntet med marcipan og chokolade. 
 
 
Disse chokolade "glas" kugler er jeg nu helt stolt af. De blev flotte synes jeg og ligner da ganske godt de rigtige. Det er tempereret chokolade lavet i en halvkugle silikoneform. De to halvkugler smeltes sammen og farves med pastafarve blandet op med lidt spiritus. Dernæst dustes de med lidt glitterfarve i valgte farver. Toppen af lavet af fondant.

Chokolade glas kugler
 
GLÆDELIG JUL!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar