Select language

fredag den 6. april 2012

Påskekage nr. 1 (Paddehatten)

Påsken er over os. Desværre ikke med sol og varme og rent faktisk fryser jeg ret så meget. Men nå, så kan man altid få lavet nogle andre ting indendørs.

Jeg fik jo bagt rigeligt med kagebunde af Citruskagen forrige søndag og op af fryseren kom først de bunde, som jeg skulle bruge til påskekage nr. 1, da jeg fik besøg af min veninde Mette, hendes mand Claus og deres dejlige børn Maria og Jacob. Hmm, tænkte jeg, da bundene godt nok var meget fugtige – har aldrig prøvet at have lige netop disse kagebunde i fryseren før. De var rent faktisk så fugtige, at de var i fare for at falde fra hinanden og det går jo ikke, når men skal lave en af de her kager med pynt. Derfor kom de lige en tur ind i ovnen igen i ca. 10 min., så de blev lidt mere fast i det. Pyha, reddet!

Lagde dernæst hvid toblerone ganache ind mellem de 3 bunde, smurte kagen op i gul buttercream frosting - det er jo påske - og placerede et sukkerbillede ovenpå, der viser Jacob og Maria. Og så var det, at jeg lige ville øve lidt med at lave fine guirlander og lign. i buttercream frosting ned ad kagen, hvilket også var grunden til, at kagen absolut skulle være så høj.

Hrmf, noget møg! DET skal der i hvert fald øves noget mere på og fordi kagebundene var alt for tykke, så begyndte kagen dæleme også at bule ud under frostingen……lad mig bare tørt sige, at kagen bestemt ikke var et kønt syn, da den var ”færdig”. Suk!

Den smagte dog heldigvis godt :-).

Ja ja tænker I nu nok, det er meget godt det hele, men må vi SÅ se et billede af ”Paddehatten”, som jeg i mit stille sind kaldte den, inden den forsvandt ned i dybet hos flere af os.

Jamen, selvfølgelig må I det, da jeg jo også skal vise mine mislykkede kager…..men uheldigvis kom jeg altså til, kun at tage et billede af kagen ovenfra ;-).

Billedet af kagen kan ses i mappen Sukkerbilleder.

Opskriften på citruskagen kan du finde under Opskrifter kager.

Fortsættelse følger med påskekage nr. 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar