Select language

onsdag den 9. maj 2012

Pernilles konfirmationskage.2012

Pernille er en rigtig sød ung pige, der nogle gange kommer ind og besøger sin mor på arbejdspladsen. Hun skulle som Maria også konfirmeres den 28. april 2012 og ønskede sig en chokoladekage pyntet i farverne hvid, rød og grøn.

Først var jeg lidt bekymret for, at kagen ville minde om jul med valget af farverne, men det blev absolut ikke tilfældet. Tværtimod synes jeg selv, at det blev til en rigtig flot forårskage.

Kagen skulle i første omgang gerne mætte ca. 80 mennesker, så derfor besluttede Pernilles mor og jeg, at der skulle yderligere 30 cupcakes til for at være på den sikre side, at alle fik noget dessert.

Som tidligere nævnt under "Marias konfirmation.2012" havde jeg nok at se til, da jeg jo havde to kager, som gerne skulle nås at være færdig til den store dag. Jeg havde heldigvis bagt chokoladebundene i forvejen ligesom med Marias kage, da denne opskrift på en chokoladekage, har bedst af at stå og hvile et stykke tid. 

Kagen bestod af chokolade mud cake med fyld af lys toblerone ganache. Dernæst smurt op med almindelig buttercream frosting, hvor jeg dog havde tilføjet lidt flødeost og hvid chokolade. Dækket med hvid fondant og pynt.

De 30 cupcakes blev ligeledes af chokolade - mud cake - kage med sprøjtet pynt af nævnte buttercream frosting, tylle 1M og en enkelt rød/sort blomst.

Her ses Pernille, som er parat til at skære for.

 Kagen lidt tættere på....

Kagen endte med at blive i to etager og for at kunne bære den øverste kage, putter man support søjler ned i den nederste kage. Den øverste kage ligger på et hårdt underlag (fad) og man behøver således ikke at være urolig for, at den falder ned igennem den nederste kage........ja, jeg kunne lige se det for mig, hvilken katastrofe det ville have været ;-).

Båndene rundt om kagerne er limefarvet uspiselige silkebånd


 Kagen set lidt fra oven....



Det meste af pynten kan spises, således også blomsterne og bladene, som er lavet af fondant og dustet med spiselige farver.


  
De mange blomster tog - indrømmet - noget tid at lave :-).

Et lille udpluk af de 30 cupcakes


TILLYKKE PERNILLE MED DIN KONFIRMATION!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar